måndag, december 01, 2008

... i vilken vår hjältinna försöker lägga band på sig

Ja. Jag vet. Jag ska inte ta ut något i förskott. Men... alltså... telefonintervjun gick helt fantastiskt bra och nu ska jag på IRL-intervju! WOHOO!!!!!! Typ.

Det var ett bra samtal - rakt, tydligt och öppenhjärtigt. Jag vågade tala för mig, berätta om saker jag faktiskt är väldigt bra på, och jag kom ihåg att ställa de frågor jag tyckte var angelägna att få svar på. Nu kan man tycka att det är skitlöjligt att bli så exalterad för en telefonintervju, men så långt har jag inte kommit på ett enda av de jobb jag sökt hittills. Jag har ju inte ens fått några refuseringsbrev. Och så nu detta. Och... intervjun jag ska på... rektorn som intervjuade mig sa att han inte skulle be mig komma om de inte vore seriöst intresserade, eftersom han vet att jag har en lång - och dyr - resväg. Jag har inte fått jobbet än - men jag har halva inne! Och... jag har två möjligheter till vettigt boende, som det verkar.

Och jag är ju knappast mindre pirrig och fjärilig nu...
Så det är svårt att inte bara springa ut på balkongen och ILLPOJA lite!

4 kommentarer:

Caligula sa...

Weeeeee! Lycka till! =P

Karekel sa...

"Ta ut glädjen i förskott - annars kommer den kanske inte alls!"

Mycke bra tänkt!
LYCKA TIILLL!

pärlbesatt sa...

Åh så roligt! Var på vippen att ringa och fråga, tills jag såg vad klockan var då...

När kommer du för intervju?

dyermaker sa...

vajl>15/12. Hinner inte ses då - men jag mejlar dig om ett annat datum!