tisdag, december 09, 2008

... i vilken vår hjältinna kan slappna av lite

Alla rättningar, redovisningar och bedömningar klara.
Betyg satta.
Jag har börjat pricka av to-do-listan. Det är som att ett rent fysiskt tryck lättar lite.

Imorgon är det kulturutflykt till Kalmar med min mentorsklass. Fika, tågresa och besök på Kalmar konstmuseum med därpå följande på-egen-hand-stros på stan. Jag ser fram emot att kolla in det nya konstmuseet men hoppas också bränna av några korta julklappsinköp. Kanske hittar jag rentav något fint i museibutiken..?

Just nu är jag så trött att jag redan har glömt vad jag tänkte skriva om. Men en kul grej var iaf när kollegan Jens undrade om det möjligen är jag som har den goda smaken att inte bara prenumerera på ETC utan dessutom lägger den i lärarrummet när jag läst den klart. Och det är det ju... Han brukar själv läsa den och - liksom jag - gillar de kloka provokationerna, även om man såklart varken vill eller kan hålla med om precis allt som skrivs i den. Men väldigt mycket...

Innan jag lägger mig ska jag slå in ett par små hårda paket till två små värmlänningar. Kanske ska jag också slå in en eller annan bok. Mer ska jag inte göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott när ma känner att man betat av er del och listan faktist krymper. Jag har listor över sker som ska göeas innna jul, saker som ska handlas, julklappar etc å listor över vad jag ska göra undr dagen idag, i morogn etc. Just nu känner jag att jag för att få någon som helst struktur i min nu så rutinlösa vardag så måste jag både göra och följa listorna.

Egentligen skulle jag bara åg in här och ge dej den här länken... jag tror du kan tycka detta är vackert.
http://blomsterverkstad.blogspot.com/2008/12/mossigt-mossy.html