fredag, december 19, 2008

... i vilken vår hjältinna har Fin Fredagskänsla

Terminens sista Fina Fredag. Slips, kavaj, kjol och stövlar. Hårstatus: nytvättat, klickat, ploppat. Make-up: diskret men snygg. Örhängen: dingliga. Idag tar jag med min Nikon - har lovat mina mentorselever att föreviga deras utstyrslar (det är tradition att klä ut sig till julavslutningsdagens dragkampsturnering). Kanske blir det någon julfrukostbild också. Vi får väl se.

07.45 är det julfrukost i lärarrummet. Sedan ska jag försöka klona mig så jag kan fixa mentorstid, heja på mina ungar i dragkampen, plocka ihop mina grejer och i största allmänhet avrunda den här terminen. Städa skrivbordet så det ser fint och välkomnande ut när jag kommer tillbaka efter jullovet.

Ha en Fin Fredag, me lovely ones. And stay tuned...

2 kommentarer:

Mats sa...

Känslan var alltså rätt.

dyermaker sa...

Mais OUI! :D