söndag, december 28, 2008

... i vilken vår hjältinna firar romjul
























Romjul
är norska för mellandagarna. Det firar jag nu.

Jag & Jenny har fikat och promenerat och lagat lite mat och druckit vin och slösurfat och kollat teve.

När vi zappade runt hittade vi Sagan om ringen, som just börjat, men vi fick båda spel på de frekventa reklamavbrotten så vi tog fram DVD:n istället och såg första filmen (extended version, förstås) rakt av. Sedan ville vi se Sagan om de två tornen, men insåg att dels skulle vi troligen inte orka och även om vi gjorde det skulle vi inte orka se Sagan om konungens återkomst så vi la ner det. (Fundrar på att se dem imorgonkväll, själv...)

Nu har Jenny lagt sig och jag har dragit mig tillbaka till sängen med dator och julklappsböcker. Jag fick The Heretic's Daughter (Kathleen Kent) och Drageløperen (Khaleid Hosseini) av Jenny och av Hjärter Kung fick jag Kaxiga fåglar (med underbara foton av Brutus Östling och text av Staffan Ulfstrand). Så nu har jag att göra några dagar! ;-)

G'natt me lovely ones.

Inga kommentarer: