tisdag, december 09, 2008

... i vilken vår hjältinna inte kan sova

Nu blev det sådär igen. Jag vaknade mitt i natten (fyra) och hjärnan drog igång som sören. Helt omöjligt att koppla bort den och somna om. Vid kvart över fem gick jag upp. Det är värre att ligga kvar i sängen och tvinna sig än att gå upp och speta upp sig i soffan med en mugg nybryggt Hazienda. Det ska bli skönt när saker och ting faller lite mer på plats (jobbstress, anställningsintervju och, ifall jag får jobbet, snabbrådd med uppsägningar och hitta bostad och flytta och hej å hå och... något annat ;-)).

Inte blir mitt morgonhumör direkt bättre av att först se Herr Glugg bjäbba mot Lars Ohly på teve (Nyheter/Gomorron Sverige/tisdag 06.45 2008-12-09 07.17) och sedan überprettot Horace Engdahl. GAH! Jan Björklund är så totalt sämst på att argumentera sakligt... Direkt oförskämd är han... Han har lärt sig ett nytt ord också: "populism" som han viftar med mest hela tiden... Men jag kan inte bestämma mig... antingen borde han försvinna ut till vänster (no pun intended) direkt, eller så ska han vara kvar och inte bara skjuta sig själv, utan hela alliansen, i både foten och i sank...

Oh well, me lovely ones... Dags att göra mig klar för ännu en dag på jobbet. Have a nice one!

1 kommentar:

Caligula sa...

Björklund är kungen i den moderna freak show som kallar sig Alliansen. Tack vare att de är så arroganta kan man lytesskratta åt dem med gott samvete. "Populism" va? Är ju precis det Fp håller på med med hårda tag mot invandrare, stulet direkt från de framgångsrika broderpartierna i Danmark. "Snällism" vinner man inga val på...