fredag, december 05, 2008

... i vilken vår hjältinna varit huslig

Jojomen. Jag har förberett några av morgondagens tapas. Jag har också lagat en middag till mig och Agneta. Det blev en spiskumminkryddad kikärtsgryta med basmatiris. Vin till det (Adobe Reserva). Diskat. Slösurfat (tveksamt om just detta faller in under "huslig").

Nu är jag lite trött. Det känns att jag inte sov så mycket inatt.

Imorgon blir det fest med ett gäng galna bästkustbor.

Jag har en idé. En idé om en semester på Gotland. Med cykel. Eller säger man cykel? Fast inte nu, utan till sommaren. Det vore synnerligen mysigt.

Hårstatusrapport:
Jag tyckte håret var lite råddigt. Mycket råddigt, t o m.
Så idag valde jag att börja om.
Tvättade med schampo.
Vårdande leave-in-balsam.
Klick.
Plopp.
Nu är det fint.
O-elektriskt.
Lite försiktigt inte fullständigt spikrakt.
Ska bli spännande att se hur det ser ut imorgon.

Gnatt, me lovely ones...

Inga kommentarer: