tisdag, december 30, 2008

... i vilken vår hjältinna haft en absolut genomslö dag

Den har dessutom varit helt underbar. Jag tror klockan var bortåt fyra innan jag fick på mig någon form av kläder och det var enbart för att jag kom på att jag kanske skulle ta och lägga fram morgonrocken för nerpackning. Dessförinnan hade jag mest mejlat, skajpat, slösurfat, bloggat, läst, lyssnat på musik, kollat med ett halvt öga på teven och druckit kaffe. Och lagat till en rostbiff som sedan fick ligga ett antal timmar och dra i en lag av örtkryddor, persilja, lök, vitlök, salt och svartpeppar. Det blir fint med en krämig potatisgratäng till imorgonkväll.

Andra nyttigheter jag ägnat mig åt är lackering av naglar och ett varmt bad.

Och så har det hänt en väldigt spännande och viktig sak. En mycket viktig pusselbit har fallit på plats. Ett stort bekymmer mindre, vad gäller mina framtidsplaner. Jag återkommer om detta endera dagen.

Nu tänkte jag nog inta horisontalläge. Läsa lite och sedan sova. Tidig uppstigning imorgon.

Ha en skön kväll, me lovely ones.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hördu Magda... ibland är du nästan som en katt, en sådan där go livsnjutare *smiles* inte krånglar du till saker heller, precis som på katters vis.

Jag vill bara passa på och önska dej en superbra avslutning på 2008 och en god start på 2009.

Mats sa...

Ska göra som hjältinnan och slöa lite. Det blir dock inte förrän idag nyårsafton på grund av jobbet.

Vill passa på att önska ett gott nytt år. Hoppas det blir lika bra som det verkar här på bloggen.

dyermaker sa...

annaanna> Mjau... ;) Och ett Gott Nytt 2009 till dig! *kram*

Mats> Tack! Njut av ledigheten! Och Gott Nytt till dig!