lördag, december 27, 2008

... i vilken vår hjältinna njuter av efterjulen

(In order of appearance: Johanna, jag, Jenny, Linus, Rille, Matilda & så lille Shaboo)

Julen kom och gick. Så även mina barn. Det har varit helt underbart att ha alla här - och jag räknar in både Rille och Shaboo i min "extended family", såklart!

Jenny är kvar tills imorgon, vilket är en mysig sak! Vi slöar, pratar, läser, kollar film och teve, Jenny lagar jeans på min symaskin och vi tar en rejäl powerwalk varje dag. Om en liten stund ska vi äta frukost på Konditori Fenix. En klassiker, men det ska bli så skönt att - i en inte särskilt avlägsen framtid - kunna gå ut och ta en fika utan att stressa för att fiket stänger klockan ett, eller bli irriterad för att det kanske är söndag och fiket inte ens är öppet...

Här är Rille och "lille" Shaboo (11 mån):(som fortfarande är övertygad om att han är en jätteliten, söt valp på typ 5 kilo... *s*).
Jag & Matilda: Mamma, pappa & bebisen:(de har högtidligen lovat mig att om de någon gång får för sig att skaffa ett människobarn ska de kalla varandra "matte" & "husse"... :D)

Johanna och den vita julen (utanför fönstret!):
Linus i julklappsbrallerna som jag till slut hittade och som han blev väldigt, väldigt glad för:
Linus, Johanna & Jenny äter julaftonsmiddag:Matilda och Rille är gulliga:Det är Jenny också, på sitt lilla vis:

Vi fick en vit jul också, precis som Linus hade önskat sig. Snön ligger fortfarande kvar och lyser upp i mörkret.
Och nu ska vi snart ut och traska lite i den!

Stay tuned me lovely ones!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ha haft det precis lika mysigt och skönt, i jul, som jag!

dyermaker sa...

Jaaa! :)