måndag, december 01, 2008

... i vilken vår hjältinna är utsövd



(Mitt köksfönster. Just nu. Lägg märke till att granen står upprätt igen! ;))


Jag la mig före åtta igår. Tanken var att jag skulle läsa en stund, men jag tror inte jag höll ut ens tio minuter innan jag släckte och tvärsomnade. Vaknade till, som jag brukar, vid halvsex, konstaterade att det var en timme kvar tills klockan skulle ringa och somnade om, så gott så gott.

Gick upp fem minuter innan sista snoozesignalen och kände mig faktiskt... utsövd. En ovanlig känsla. Gick in i badrummet och tänkte - av gammal vana - tvätta håret men kände igenom det och kom på att det nog faktiskt inte behövdes. Nu tvättade jag ju det i lördags så de trogna balsamanhängarna rycker säkert på axlarna åt detta, men för mig som varit i ett regnigt Gbg och tillbaka och sedan på resande fot hela dagen igår är det inte mindre än ett genombrott. För bara en vecka sedan hade det varit fullständigt otänkbart att skippa hårtvätten efter två dagar och ett sådant schema. Frågan är ändå om inte den största vinsten, so far, är att den elektriska flygigheten är som borttrollad. GÔDDE! (Som man säger i t ex Halland...) Så jag sprejade det med vatten och la i en klick gel och donade till det lite. Skulle det fallera under dagen har jag med mig en klämma så jag kan göra någon slags uppsättning.

Jag är pirrig idag. Det liksom killar i hela kroppen och jag kan inte sitta riktigt still. Det finns flera anledningar till det (som jag inte har för avsikt att gå in närmare på här) men den främsta just nu är nog att jag ska bli telefonintervjuad för ett jobb jag sökt. Ett jobb som, om jag får det, kommer att ändra mitt liv på mer än ett sätt.

Späckad vecka annars. Julfest med jobbet på onsdag. Kompetensutvecklingsdagar torsdag-fredag. Fest på lördag. En hel del festförberedelser att hinna med ikväll och imorgonkväll, samt på torsdagkväll. På fredag får jag besök (festdeltagare som anländer lite tidigare) och helgen kommer att försvinna i en grisblink. Mer detaljer kommer under veckan (för er i intresseklubben ;-)).

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till så företagsamma och kavata ungar! Förvånar mig inte, med dig som mamma!

Och grattis till otvätt av hår, ofrissighet och intervju och pirr.

Inbillar utifrån härledning av det jag läst här att jag vet vad pillet- förlåt pirret (jag skrev faktiskt pillet av misstag men tyckte det såg roligt ut så det fick stå kvar som en freudian slip) handlar om.

Idag kliar hårbotten, det måste varit nåt med inpackningen, det gör nämligen aldrig det annars längre...

Vajl