onsdag, december 10, 2008

... i vilken vår hjältinna berikat sig kulturellt

Som vanligt när det ska utflyktas till Kalmar är det trist väder. Kallt, ruggigt och snöblaskigt. Men alla var vid gott mod och museibesöket var najsigt!

Redan i första utställningssalen blev jag glatt överraskad av att Hans Jörgen Johansen ställt ut några av sina helt underbara foton:





































Det är svårt att tänka sig att det faktiskt är mögel han plåtar, eller hur..?

På översta planet hade Magnus Lönn en fantastikutställning - Undrien gränsar till Otailen - där han bland annat lekt med ord, uttryck, former och fantastik! Jag blev helt såld på hans grejer och förbannade att jag glömt kameran hemma. Tog ett par bilder med mobilen, men kvaliteten är usel, så här är ett par jag stal från museets hemsida:













Jag passade också på att köpa hans Bråkstavsbok A B SE-bok för barn och alla undra - riktigt läcker och den ska jag ha alldeles själv! ;-)

Efter museibesöket blev det en runda på stan där jag hann med att fixa resterande julklappar, save for det Linus önskat. Jag hittar det inte på nätet heller, så det får bli en vallfärd till rätt butik i Växjö sista helgen innan jul. Inte det ultimata men jag får väl offra mig... ;-)

Sweden Rock Festival annonserar att Eric Sardinas kommer till festivalen! Wohoo! Då blir det ännu lite mer gött blueshäng!





















Tvättstugan, lite paketinslagning och småplock lär hålla mig sysselsatt till läggdags.

Inga kommentarer: