tisdag, december 23, 2008

... i vilken vår hjältinna ska ta en promenad

Jag har helt klart vänt på min dygnsrytm nu. Jag kom på igår, strax efter midnatt att det kunde vara en fiffig sak att tvätta på natten så jag slapp släpa mig upp så himla tidigt på morgonen. Dessutom kunde jag ju köra alla maskinerna vilket gjorde att hela proceduren, inklusive torkning och ihopvikning, tog knappt två timmar. Medan tvätten blev klart paketerade jag de sista klapparna och pysslade undan lite. En stunds slösurfande bidrog till att jag troligen inte somnade förrän framåt halv fyra. Ändå vaknade jag strax före nio. Jag kanske skulle sova middag ett tag sedan? Det var ett tag sedan.

Alldeles strax - när jag druckit ur kaffet och klätt mig - ska jag ta en förlängd promenad ner till byn och köpa vin och kanske något mer. Allt annat är hemma nu och eftermiddagen ska ägnas åt skink- och grötkokning i sakta mak medan jag lackar naglarna och läser något bra och underhåller mig med skön musik.

Simma lugnt nu, me lovely ones!

Inga kommentarer: