måndag, mars 10, 2008

... i vilken vår hjältinna har sovit väldigt gott

Jag kom i säng alldeles för sent igår. Äntligen kom jag igång med att installera mig med den nya telefonen, som jag köpte i Kalmar förra fredagen. Den är lättnavigerad och smidig och egentligen är det inga probs alls. Utom det att när jag hade synkat ihop den med Windows Media Player så var en del låtar inte i rätt format. De funkar att spela i mobilen (med sådant tycker jag är pyssligt - jag har ju en kanonbra och superlätt mp3-spelare) men går inte att använda som ringsignaler. Men jag låter det vara nu. Får pyssla med det ikväll.

En bra sak med telefonen är att jag numera slipper vakna till en äckelkäck visslingslåt på mornarna. Sådant är viktiga saker - det gäller att vakna mjukt. Optimistisk som jag är hade jag satt den på tidig väckning så att jag skulle kunna ta ett pass på jävelmotionsjävelcykeljäveln (det är inte bara du, Bästaste A, som känner att det blev mycket av det goda i helgen... ;-)). Men det blev inte så; det var alldeles för varmt och skönt under täcket så jag snoozade en timme. Jag tar det där ikväll, istället.













(Sådan matte, sådan katt - eller om det kanske är tvärtom?)

Nu: stjälpa i mig kaffet, rusa iväg, jobba och fundera på något lite intressantare att skriva om ikväll...

3 kommentarer:

Muminen sa...

Fröken ser nästan snörd ut på bilden. Den är härlig! :)

Jomen. Det bidde VK, bästaste! Nu jävlar.

dyermaker sa...

Fröken är slank, ung och vacker. ;)

VK här också. Aj säj GADDÄÄÄÄM!

Muminen sa...

I say hallelujah, and raise with an Aaaaaaaaaaamen!!