tisdag, mars 04, 2008

... i vilken vår hjältinna avrundar en dag

Det blev inget tittande på Klass 9A, ikväll. Först ringde min bror och vi hade ett långt samtal och så fjärrhjälpte han mig med en nätverksgrej. Det tog sin rundliga tid. Jag hade hoppats han skulle kunna hitta - och avhjälpa - ett krabb med min CD/DVD-spelare/brännare också, men tyvärr måste eländet bytas ut. Han säger att jag klarar det själv. Den som lever får väl se. Eller åtminstone läsa om det här.

Sedan tände jag ljus i badrummet och tog mig ett varmt, långt bad och låg och läste och funderade. Pratade lite i telefon.

















(En vanlig jävla badanka, om ni nu trodde något annat... Men fådd av helgens värdinna och därför särskilt uppskattad.)

Sedan smakade det gott med en mugg te och ett par mackor medan jag läste Muminens blogg. Extra intresssant att läsa ikväll med tanke på temat hon valt - svartsjuka...

Nu blir det skönt att krypa ner i min mjuka säng och fluffa över mig duntäcket. Ska ligga där... lyssna på lite musik... tänka en del... och så glida bort...

2 kommentarer:

Muminen sa...

Åh... jag känner mig hedrad att du länkar till mitt inlägg.
Tack! Puss på dig, SIS!!

dyermaker sa...

De nada, Bästaste A! *smoootch*