torsdag, mars 20, 2008

... i vilken vår hjältinna tar det kallt


















Brrr... När jag kikade ut genom köksfönstret för en halvtimme sedan var det -10 grader. Marken är täckt av ett tunt lager snö (det ser ut som florsockret på en semla, ungefär) och himlen är klar och blå. Jag får ta vantar och en tjock halsduk när jag traskar iväg till jobbet. Tur jag bara har ett par hundra meter. ;-)

Mycket påsktema nu. Men när jag tänker häxor tänker jag häxprocesser, bittra anklagelser och avundsjuka grannar - vilket var en realitet även för sisådär en 350 år sedan. Ett stort antal kvinnor fick sätta livet till i den masshysteri som drog över delar av vårt land.

Ikväll ska jag ha häxmöte härhemma. Nej, jag bara skojade. Däremot dyker några vänner/kollegor upp för att äta och dricka gott och för att prata högt och fritt och ledigt. Det ska bli riktigt najsigt!

Jag önskar er en skön och fin dag, me lovely ones.
Stay tuned; jag uppdaterar säkert frampå nattkröken.

3 kommentarer:

Caligula sa...

"Avundsjuka grannar" ja! Det är så jag oxå föreställer mig det, och tyvärr har det inte blitt mycket bättre med den saken idag. "Häxjakt" är kanske bästa medicinen mot sin egen ynklighet? Nu blev jag inspirerad till en liten blogg igen, haha, tack!

GLAD PÅSK, om du så är hemma eller i Blåkulla! =D

Muminen sa...

Jag vill också vara med! :)

Nåväl... jag har fikat med P idag, så jag har fått ett suveränt socialt utbyte idag. Det var ruskigt trevligt!

Hoppas ni har kul och pratar fritt om ALLT!
Puss!

Muminen sa...

-idag. Stryk vilket av dem du vill. ;)