söndag, mars 16, 2008

... i vilken vår hjältinna har premiär

Idag är det vårpremiär för kaffe på balkongen. Det är inte jättevarmt här, men det är absolut inte kallt, heller. Jobbigast är att ljuset är såpass starkt att det är svårt att se skärmen tydligt. Så jag övergår till DN, tror jag.

Hade förresten med mig lilla kameran ut på powerwalkrundan och försökte - inspirerad av Muminen och andra - snappa upp några synliga vårtecken.













En vårbäck kanske kan vara något?

















Eller små blad som trotsar kylan och bryter igenom på ett ganska optimistisk vis? Hmm... Det är bara att inse; jag befinner mig på såväl högre latitud som altitud, jämfört med Muminen. Jag får vänta på den Riktiga Våren ett tag till.

Ett band som jag hyser en verklig hatkärlek till är U2. När de är bra är de äckligt bra - när de är dåliga är de fullständigt usla. Här är de äckligt bra och jag låter denna video illustrera den euforiska känslan av att gå så fort att jag får spring i benen!

Lyssna nu fint och snällt! Själv övergår jag till Free och I'm a Mover!
Och nu: kaffet! Tidningen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

"känslan av att gå så fort att jag får spring i benen"

det där var lätt dagens finurligaste och bästa formulering, åtminstone hitills!

Muminen sa...

Medhåll ang U2. En ganska underskattad låt är "Bullet the blue sky" som Sepultura gjort en äckligt bra version av. Rekommenderas.

Ser ut som om det knoppas lika mycket hos dig som hos mig... de där buskarna och träden jag fotade var riktigt tidiga, tidigare än allt annat här.

Caligula sa...

Jag satt på balkongen och drack öl med bar överkropp redan i februari. Inte många minuter dock. Snacka om att man hade längtat! =P

U2 var helt underbara t.o.m. "Rattle & Hum", efter det har jag haft kass koll....