måndag, mars 17, 2008

... i vilken vår hjältinna botat sin abstinens
















Det har kliat i mina öron, ett par veckor. Jag har längtat efter musik som inte spelas genom min DVD-spelare ut i tevens begränsade högtalare. Ingen stereo. Mycket tungt, för min del. Men idag anlände den. Inget märkvärdigt - vad jag hade råd med, helt enkelt - men med ett ljud som duger gott för mig. Och som mycket väl kan skicka ut grannarna i omloppsbana också, om jag skulle vilja.

Nu blir det Opeth - The Drapery Falls... ÄNTLIGEN!

4 kommentarer:

Caligula sa...

Ser ju inte fel ut, säker på att den låter bra oxå! Själv kommer jag att ha abstinens ett tag framöver: mina hörlurar har fått sån glappkontakt att jag får klara mig utan i-pod och CD-freestyle när jag är ute och promenixar. Och kommersiell skitradio ist.f. Carcass på gymmet... får läskiga rysningar bara av tanken... ;-)

dyermaker sa...

Som icke ljudpretto är jag nöjd, Cal.
Tungt för dig, dock. Sådant där är riktigt bersvärligt - hoppas det löser sig pronto!

Muminen sa...

Vilken rymdtingest! ...haha... Grattis till nya musikanläggningen. Och till Opethlyssningen. :)

dyermaker sa...

Ja, vacker är den inte. :D