söndag, mars 09, 2008

... i vilken vår hjältinna ger er svaret

OK - here goes:

Robert Plant, Frank Zappa, Leonard Cohen och Jon Lord är alla män, gudabenådade musiker/sångare/låtskrivare/konstnärer - var och en har sin begåvning -, de sitter på troner i mitt privata panteon, de har åldrats med värdighet (bilden på Frank Zappa visar att han nog hade fortsatt göra det, om han hade fått leva...) -ja, de har t o m blivit snyggare och allt mer attraktiva med åren. De räds inte visa att de levt. De utstrålar styrka, självförtroende, integritet, självinsikt, erfarenhet och en beslutsamhet att inte låta livet bli en läggmatch (Zappa jobbade in i det sista).

Men vad är det för gemensam nämnare som gör att de hamnade i min blogg idag?

De är alla fyra med på min topp-5-lista... ;-9

2 kommentarer:

Caligula sa...

Gubbarnas fysiska attraktionskraft överlåter jag åt andra. Men det är pôjkar som tveklöst vågar/vågat ta ut sina egna svängar och fortsätta att utvecklas oavsett publikens önskemål. Om de bara lyssnat på publiken och plånboken skulle de inte turnerat med country-tanter ist.f. att spela med världens största rockband. Sen väljer vissa att bli buddhistmunkar men dricker mer whisky än Fantomen dricker mjölk...

Men nog FAN skulle man vilja se både Lord och Blackmore på Deep Purples 40-årsjubileumsturné i sommar... :-)

dyermaker sa...

Jag skulle vilja se Mark II-sättningen any given day! :)