fredag, mars 07, 2008

... i vilken vår hjältinna bara mår gott

En helt underbar dag, så här långt.

Jobbat (Fin Fredag, mysiga fredagsfikan), handlat och sedan hem och dricka kaffe, sy och hänga gardiner, storstäda, baka bröd, köra Frank Zappas Overnite Sensation på repeat och sedan sova middag en stund, med Leonard Cohens Songs of Leonard Cohen som soundtrack.

Om en stund får jag besök av Bästaste A och vi ska äta gott, dricka gott, slöa, snacka och bara vara medan ljusen brinner och skön musik spelas.

Igår, när telefonen ringde, hade jag nästan gjort klart fåtöljpimpningen. Kvar att göra är att sy på ett snyggt band som döljer häftningen. Jag har det hemma, men det pysslet får vänta till söndagkväll, typ.
Såhär såg den ut innan:

















Och såhär ser den ut just nu:

















(Jag har inte rosa väggar - den är blixtens fel...)

Här är en av världens bästa låtar:

Nu blir det Damien Rices O och matlagning. Pasta med en sås på champinjoner och bladspenat. Senare blir det lite goda ostar (men jag glömde köpa chèvre - hur kunde jag?!) och ett gott rött.

Det är gott att leva

3 kommentarer:

sara sa...

Så FIN den blev! Det känns som att tyget kom i rätt händer.

dyermaker sa...

Tack, tack, tack! Den är läcker! :)

Muminen sa...

Det var så MYSIGT igår... Tack för god mat och ett ännu godare sällskap!

Love you!
/Bästaste A