söndag, juni 28, 2009

... i vilken vår hjältinna har det soft

Vi sov alltså länge idag också, om än inte lika länge som igår. Efter den långa och mysiga läs- och småpratsfrukosten på balkongen gjorde vi oss klara för att åka in till stan. Den löst hållna planen var ju att strosa lite i Gamla Stan men vi tyckte tiden blev lite knapp - ikkje noen stress! - så istället fick det bli ett litet mysigt, skuggigt fik vid en av ingångarna till Klara kyrka.

När Netti dragit mot Dalarna åkte jag hem och intog läs- och viloläge på balkongen. Jag umgicks med en idé om att springa en runda ikväll, men bestämde mig sedan för att hålla mig till ursprungsbeslutet att inte träna förrän i morgon; allt för att försäkra mig om att inte sträckningen/ muskelbristningen i vaden ska gå upp igen. Men imorgon efter jobbet... !

Just som jag skulle ta mig en svalkande dusch ringde det på dörren. Det var sköna väninnan från i torsdags som kikade förbi med lite läsning åt mig; vi pratade mycket om NPF (neuropsykiatriska funktionshinder) och hon både gav mig en schysst att-läsa-lista och idag då lite annan informativ läsning också. Spännande!

I morse läste jag i DN, på vetenskapssidorna, att forskare har tre huvudteser kring hur musiken kan ha utvecklats; sex, gruppkänsla och slump. Ha! Jag vet vilken av det tre det är. Lyssnar man bara liet på bra musik så fattar man. Det inte bara har utvecklats ur sex - det är sex. Sådeså. ;-)



























(Som av en händelse låter jag Robert Plant illustrera detta inlägg... ;-))

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

GISSA om jag tänkte på dig när jag läste den artikeln hahaha!!

Och även när jag läste om metal-kollo för tjejer.. Funtade på att messa dig om det, men tänkte du hade nog att hålla reda på med helgens besök, utan sms som man inte vet vad man kan svara på... ;)

Du får stoppa mig om jag blir alltför enkelspårig och bara pratar bokstäver. Det är bara att det är roligt och spännande och viktigt för mig, och jag inte så ofta får tillfälle att utgjuta mig om det. ;)

dyermaker sa...

Lugnt! Jag gillar också att prata om det... och kan annars säga till! :)
KUL att du bara poppade in. Nästa gång hoppas jag vara lite mer social.