torsdag, juni 18, 2009

... i vilken vår hjältinna tycker att tiden sniglar sig fram

Det är lite segt på jobbet idag. Jag har att göra och jag gör det, det är inte det... men... det känns som en utdragen väntan, ändå. Röran är påtaglig och det är svårt att hitta en röd tråd i göromålen.

Jag tar mitt eftermiddagskaffe vid datorn och slösurfar på måfå. Hamnar av någon outgrundlig anledning i Linda Skugges ameliablogg. Där skriver hon så här:

"Framför mig på Upplands motors kafé fikar två unga killar. Den ena matar en nyfödd med flaska. Jag har mkt svårt att skaka av mig känslan av "var i jösse namn är mamman?"

Detta är nya Sverige. Jag kan inte låta bli att önska tillbaka 90talet där kvinnor fick vara mammor." (Länk)

Är hon go', eller..? Först tänkte jag att hon nog var ironisk, men vid närmare eftertanke så... nej. Det är skrämmande. Riktigt läskigt, faktist. Huvva...

2 kommentarer:

Caligula sa...

Backlash för fittstimmet på 90-talet. Må det aldrig komma tillbaka. ;-)

dyermaker sa...

Fittstimmet i sin värsta variant..?