torsdag, juni 18, 2009

... i vilken vår hjältinna mött en gentleman, ja flera

Efter jobbet sammanstrålade jag med Anna inne på Drottninggatan där hon satt på en uteservering, drack te och läste. Ute, alltså. I det här ruskvädret. Huh! Men Anna säger att det är för att det är sommar. Och då ska man sitta ute. Hmm...

Vi strosade genom Gamla stan och över till söder och gled in på O'Leary's i Götgatsbacken för varsin hamburgare och läskeblask. Och massa skönt prat, förstås! Sedan strosade vi vidare längs Götgatan, via Söderhallarna en sväng, tills vi skildes åt vid Skanstull.

Jag tog tunnelbanan hemåt och medan jag väntade på bussen, för sista sträckan, hann jag springa in i en affär och rycka åt mig ett par liter jordgubbar. Jag ställde mig i kassakön, varvid mannen före mig sa att jag gärna fick gå före honom om jag bara skulle ha de där jordgubbskartongerna. Jag tackade så mycket och sa att jag nog skulle hinna med bussen tack vare honom. Då petade han till karlen framför och frågade om jag kunde få gå förbi honom också, vilket han inte bara okejade, utan dessutom gjorde med ett vänligt leende. Väl hemma skulle jag gå över gatan, bakom bussen, och då stannade en stor lastbil också för att låta mig gå över fast jag inte stod vid övergångsstället och dessutom tydligt tog ett par steg bakåt så han inte skulle tro att jag tänkte rusa över, bara. Han log och vinkade fram mig. Och så säger folk att ståkkhålmarna är snorkiga och dryga..? Jag säger att åtminstone tre av dem är riktiga gentlemän!

Slängde mig några minuter i tevesoffan när jag kom hem och hann precis se ett par välbekanta ansikten, som jag senast siktade på SRF, hos Sverker!

Nu blir det te; jag fryser fortfarande efter söderpromenaden. Och så är det helg, me lovely ones!

Inga kommentarer: