tisdag, juni 16, 2009

... i vilken vår hjältinna spottar i nävarna

Nu får det vara nog med slappandet. Det har varit väldigt trögt att komma igång med träningen efter SRF. Följande ursäkter har jag:

Jobbet: dels har jag jobbat sent någon dag, och dels har det varit flera dagar då jag börjat jobbet på ett ställe men avslutat det någon annanstans, vilket gjort att cykling inte varit ett vettigt alternativ.
Johanna: hon var här och hälsade på några dagar förra veckan och inte fasiken ville jag (det är alltså inte hennes fel utan mitt eget!) försvinna ut i skogen på kvällarna som ju, i princip, var enda tiden vi hade att umgås.
Min "biologiska cykel": dag 2 är det vanligen inte praktiskt möjligt att utföra några som helst ansträngande grejer av skäl som jag ska låta känsliga läsare slippa läsa.
Vädret: pissregn och kalla vindar
Fest: jag har ju varit i Emmaboda på fest. Resan tog bort lite tränings-möjligheter. *host*

Ursäkter är så jädrans lamt att jag bara blir trött och förbannad. Jag skulle ha vad Pjär kallar "finskt lärdomsstryk". Ett helt kok.

Men imorgon är det slut med tramset. Jobbaktiviteter på "annan ort" sätter p för cykelplanerna, men när jag kommer hem ska det få bli en skön springrunda i skogen. Det räcker, det vet jag, för att jag ska vara tillbaka i rätt spår igen. Och det ska bli så skönt!

Inga kommentarer: