torsdag, juni 25, 2009

... i vilken vår hjältinna hängt lite

En härlig väninna smsade och ville ses. Det fick bli på min balkong i kvällssvalkan. Hon var smått chockad över att ha upptäckt att vi bor så nära varandra; och jag som trodde jag gett henne min adress för evigheters sedan? Där ser man. Promenadavstånd, faktiskt!

Så sommarens första seriösa balkongmys inleddes med kaffe, vatten, mango- och hallonsorbet och massa skönt prat om relationer, hyresvärdar, städning, neuropsykiatriska funktionshinder, jobbsvårigheter, läsetips, barn och idéer till intresanta projekt. Bland annat.

Jag hann också förbereda lite av morgonkvällens middagsmat och i ugnen står två bröd, med smaksättning av olivolja, salt och soltorkade tomater, och gräddas. Så snart de är klara är det sängen som gäller.

Inga kommentarer: