söndag, juni 28, 2009

... i vilken vår hjältinna vet bättre




























Jag ramlade över ett skitbra motto idag:

Tillräckligt gammal för att veta bättre, tillräckligt ung för att göra det iallafall.

Helt underbart! Det adopterar jag! Rakt av! Och jag säger som Groucho Marx: "Those are my principles. If you don't like them I have others"...

Jag är dock inte helt igenom motvalls. I skrivande stund inmundigar jag dagens hälsosamma glas rödvin - helt i enlighet med de senaste forskningsrönen. När det är urdrucket ska jag ta ännu en svalkande dusch och sedan inta horisontalläge med en god (?) bok: Linda Olssons Sonat till Miriam. Jag föll handlöst för hennes Nu vill jag sjunga dig milda sånger och hoppas att den här boken inte gör mig besviken. Tidigare i eftermiddag avslutade jag Jävla John av Eva Dozzi. Jag hade ett visst motstånd, av oförklarlig karaktär, mot att börja läsa den men när jag kommit en bit in i den var jag helt fast.

Natti, me lovely ones!

Inga kommentarer: