onsdag, juni 10, 2009

... i vilken vår hjältinna gör en lista

Annaanna utmanar mig, och andra, i sin blogg och jag antar utmaningen och svarar såhär:


1. Hur gammal är du om fem år? 53
2. Vem var den sista du träffade? Johanna (sitter bredvid mig nu, ju!)
3. Hur lång är du? 174.5 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Oj... svårt... antagligen en musik-DVD...
5. Vem ringde du senast? Jenny, för ett par timmar sedan
6. Vilken ögonfärg har du? Klart blå
7. När vaknade du idag? 05.25.
8. Vilken är din favoritplats? Min soffa
9. Vilken plats föredrar du minst? Tvättstugan
10. Vem fick dig att skratta senast? Pjär, när han berättade om killen som fångat ett troll!
11. Är du för ung för att äga vinylskivor? Verkligen inte.
12. Hur många kuddar har du i sängen? 1-2
13. Hur många landskap har du bott i? 5: Värmland, Småland, Halland, Blekinge och Sörmland
14. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? ska jag springa vill jag ha både strumpor och skor
15. Är du social? Mycket!
16. Vilken är din favoritglass? Blåbärssorbet (SIA) är en favorit just nu.
17. Tycker du om kaffe? Jag är beroende av det.
18. Vad dricker du till frukost? Ett stort glas vatten och sedan ett par rejäla muggar kaffe
19. Är du en beroendemänniska? Ja, om det handlar om kaffe. I övrigt inte.
20. Känner du någon med samma födelsedag som din? Javisst - och bägge har förnamn med samma begynnelsebokstav som mig själv!
21. Har du någonsin åkt ambulans? Två gånger.
22. Föredrar du havet eller en pool? HAVET, för tjyvingen!
23. Har du någon gång testat narkotika? Ja. Enstaka gång. Idiotiskt i överkant. Preskriberat nu.
24. Vad var det senaste du åt? Digestivekex med fikonmarmelad.
25. Vad har du för ringsignal på mobilen? Led Zeppelin's D'Yer Mak'er - vad annars? ;-)
26. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej.
27. Kan du byta olja på bilen? Jag har i alla fall kunnat, på en Volvo.
28. Har du fått fortkörningsböter? Ja, men det är - liksom andra dumheter - preskriberat.
29. Vilken var den senaste bok du läste? Conn Igguldens trilogi om Genghis Khan. Nu håller jag på med Erlend Loe's Doppler.
30. Läser du dagstidningen? DN och Metro läses dagligen
31. Prenumererar du på någon veckotidning? Nix

Inga kommentarer: