onsdag, juni 17, 2009

... i vilken vår hjältinna varit på utflykt



















Idag var det friluftsdag för oss i personalen. Vi skulle ses på Tranholmen ute på Ekerö för kajakpaddling (frivilligt) och grillning. Jag paddlar inte kajak. Det är mer eller mindre ett principbeslut, ungefär som att jag inte heller tänker prova på bungyjump eller grottdykning. Fast man vet aldrig; kanske flyger fan i mig en dag, när det är varmt i vattnet, och jag lär mig paddla kajak. Det ser väldigt roligt ut! Jag har ju paddlat en hel del kanadensare och kajakfantasterna säger att det är mycket rankare med kanadensare än kajak. Hmm... jag undrar det jag. Fast å andra sidan har jag i stort sett bara paddlat åar och älvar och ibland en stilla insjö.

Att jag inte paddlade betydde ju inte att jag inte var aktiv hela tiden, med att assistera de andra när de skulle ur och i sina kajaker, hämta grejer och fotografera. Det var fullt upp hela tiden och en del av bilderna tänkte jag lägga in här. Tur med vädret hade vi också; det blåste rätt bra, men solen värmde gott. Här är några bilder, i alla fall:



























(Här köpte jag ett par kartonger smarriga jordgubbar)


















(Jag och Marianne njuter kaffe)


















(Stefan in action)


















(Magnus och Philip övar räddning)



























(Solbritt klarar skivan)


















(Marianne gillar att bada med kläderna på)



















(Någon växt. Typ)

Inga kommentarer: