fredag, juni 19, 2009

... i vilken vår hjältinna hunnit med lite av varje

Jag somnade rätt sent igår - inte förrän vid tolv - men det var ju möjlighet till sovmorgon idag, så det kändes ändå lugnt. Vid åttatiden vaknade jag och gjorde slag i saken; drog på mig träningskläderna direkt, apterade iPoden och drog ut på en delvis ny runda. 5.2 km visade eniromätningen efteråt - det var ungefär vad jag väntat mig. Det gick i klart bättre tempo än sist och det kändes mycket lättare också! En skön start på midsommaraftonen, minsann!

Nu sitter jag i soffan (var annars?) och dricker hett, svart kaffe efter att ha fiffat och moffat samt dammsugit, duschat och ätit frukost. Och klockan är inte ens elva! Gutt! Strax ska jag traska ner till affären och köpa hem lite god midsommarmat - jag får en middagsgäst - och när jag kommer hem ska jag spela skön musik på brutalvolym och känna mig fri och ledig!

Inga kommentarer: