onsdag, juni 24, 2009

... i vilken vår hjältinna semesterplanerar

Signalfel på tunnelbanan. Färden går långsamt och knyckigt, bitvis. Ibland känns det som att tåget bromsar sig fram.

Jag läser i Metro om att det finns ett liv efter semestern. För mig handlar det ändå fortfarande om livet före semestern. En halv och en arbetsvecka kvar. This too shall pass. Min semester i år ska bli lågbudget. Staycation. Hemester. Som det populärt kallas i denna lågkonjas tidevarv. Inte för att min egen finansiella kris är djupare än vanligt, utan för att jag helt enkelt mest har lust på sådant som inte kostar särskilt mycket. Jag bor ju mitt i semestern, på sätt och vis; långa cykelturer med matsäck, park- och strandhäng med picknick och bok, storstadsstros med lätta fikor och kanske någon dagstur utåt skärgården. Umgänge med goda vänner. En och annan musikupplevelse (men åtminstone en biljett är redan inhandlad). Och så ska jag läsa. Massor! Riktigt frossa i böcker!

Annat jag planerar är förstås träning. Löp- och cykelrundor, mestadels.

Jag ska helt enkelt fokusera på att ta extra god hand om mig själv och tanka min kropp och min själ med goda ting.

Vad är era planer, me lovely ones?

3 kommentarer:

Caligula sa...

Picknick i naturen, musikupplevelser och bra böcker är det appselut mysigaste man kan ägna sig åt! =)

Caligula sa...

Mina planer är: Göteborgsweekend med Metaltown kommande helg, Neurosis i Malmö på måndag, Metallica i Köpenhamn och Tivolirock i Kristianstad nästa månad... Och en massa läsande, solande och musiklyssnande här hemma! =)

dyermaker sa...

Låter som en fin sommar för din del också, Cal! :)