lördag, juni 13, 2009

... i vilken vår hjältinna lagat sig en god middag

Jag funderar på vad man kallar en sen lunch - eller om detta var en tidig middag... Lunner? Dinch?

I vilket fall kokade jag - inspirerad av torsdagens italienska buffé - några nävar risoni i hönsbuljong, och under tiden delade jag ett gäng stora champinjoner i stora bitar som fick steka i en blandning av lite smör och lite olivolja, smaksatta med lite salt och grovmalen svartpeppar. När risonin var klar hällde jag av buljongen, rev ner en bit parmesan och blandade ner tillsammans med champinjonerna, några finhackade soltorkade tomater och en näve basilikablad. Klart! Snabbt, superduperlätt och riktigt gott! Jag tänkte att jag skulle tagit ett glas vin till, men eftersom hemmet är i behov av städning ska jag göra det först och sedan belöna mig med det där vinglaset.

Ikväll blir det antagligen något så ovanligt som en helkväll framför teven, i sällskap med en massa sköna gitarrhjältar (i teven, dårå...).

Stay tuned, me lovely ones!

2 kommentarer:

Silke sa...

Det heter Mlunch (kom vi överens om här)

dyermaker sa...

*noterar* ;)