tisdag, juni 23, 2009

... i vilken vår hjältinna är skadad

Smärtan i vaden ville inte ge med sig, igår. Att gå ner ett par, tre vändor till tvättstugan gjorde så ont att jag bara ville gråta. Jag läste in mig på Funbeat och googlade kring sträckningar och muskelbristningar och fick veta att ett tryckförband var nödvändigt, liksom att vila med benet i högt läge. Och minsann om jag inte hade en rulle elastisk binda i städ- och medicinskåpet! med hjälp av detta och ett par hårt hoprullade sockar gjorde jag ett första klassens förband och efter att ha sovit med benet i lite högre läge i natt känns det något bättre. men bara något. Att springa ikväll - eller imorgon, för den delen - kan jag fetglömma. DÄM. DUBBELDÄM!

Å andra sidan kan jag ägna kvällen åt att installera min Garmin (igår pysslade jag mest med iPoden) och sedan lusläsa manualen, helt enkelt. Alltid något. Men inget vidare.

Inga kommentarer: