onsdag, juni 24, 2009

... i vilken vår hjältinna gör så lite som möjligt

Jag är seg och trött. Lite ur humör också, eftersom jag fortfarande har ont i min vad. Sitter i soffan och ser Marit Paulsen och Anna Maria Corazza Bildt på teve. Jag röstade på Isabella Lövin (som också fick åka till Bryssel!) men kan inte annat än att bara tokgilla krutdamen Marit! Cool dam som campar i husvagn med leende maken, nere i Belgien. La Corazza bor säkert på något stelt hotell med bellboys och hela kittet. Hennes frisyr, vassa näsa och kyliga, smått beräknande leende kan skrämma härdade veteraner. HUVVA. Hon påminner mig om Margaret Thatcher. Och det är inte en komplimang.

Och på hemmaplan är oppositionen ute och åker tåg. Oh well.

Själv har jag dragit av mig mina varma jeans, påbörjat en ny deg med hjälp av min fortfarande fungerande vildjäst, och i övrigt gör jag alltså så lite som det bara är möjligt. I morgon ska jag jobba hemifrån, är det tänkt. Röran på jobbet just nu gör att det är svårt att få ro till kursplanering och jag ska ha en kurs i religion till hösten. Så det ska jag förbereda i morgon. Eftersom jag har mitt mesta material här hemma är det ju smidigt att kunna sitta här och jobba med det. Planen är att gå upp tidigt och jobba undan några timmar på morgonen/förmiddagen, cykla ner till Drevan ett par soliga lunchtimmar och sedan trampa hem och fortsätta jobba när det är lite svalare. Därutöver ska jag baka bröd, tänka ut en god middag till fredag kväll och dra ett varv med dammsugaren. Till helgen får jag kärt besök!

Inga kommentarer: