måndag, juni 01, 2009

... i vilken vår hjältinna berättar

... att Matilda kom hem vid fyra inatt. Noggrann undersökning visade på att det handlar om en infektion i kroppen (och hur luddigt låter inte det, då?) och att hon ska sova, dricka mycket vätska och äta alvedon. Bara vänta ut det, alltså. Men det var ändå för väl att det inte var t ex blindtarmskrångel (med påföljande operation och grejer) som de befarade på sjukvårdsupplysningen. Det spelar ingen roll hur vuxna ens barn blir; bekymret och omsorgen om deras väl och ve finns alltid där!

Hon sover nu och själv ska jag iväg till tandläkaren för att - till slut! - få dit stiftet och kronan. Sedan åker jag hem igen. Vi har studiedag på jobbet och inget är liksom inplanerat - bortsett från ett par möten som jag inte behöver närvara vid - så jag ska vara hemma idag. Tänkte vara effektiv och sätta ihop en läromedelsbeställning inför hösten, men också packa (nej, jag brydde mig inte om det igår...) och städa härhemma.

Det ser ut att bli en lika fin dag idag, som igår!

Inga kommentarer: