tisdag, mars 10, 2009

... i vilken vår hjältinna säger godmorgon

Godmorgon.

Så. Nu är det sagt.

Och jag tror det är en god morgon, om än lite trött och jämngrått. Det har kommit mer snö inatt. Det är vackert med det vita som tynger ner trädgrenarna utanför mitt köksfönster. Men... nu vill jag att det ska vara slut med snö och kyla. Jag skulle gärna vilja ha barmark. Och vår.

Igår köpte jag mig ett gymkort. På ett rätt fiffigt gym som har öppet dygnet runt. Inte för att jag någonsin tänker träna mitt i nätterna, men jag kan träna precis när det passar mig, i övrigt. Det ligger ett stenkast (även om man inte är så bra på att kasta, faktiskt) från jobbet och tanken är att träna någon lunchrast och så någon dag efter jobbet. Först sa min chef att vi som jobbar på TeGy tränar gratis i sim- och idrottshallen som ligger i huset bredvid, men det visade sig bara gälla simning, vilket iofs inte är så "bara". Men så här i förkylningstider är det ändå inte just simma jag vill göra; näsan rinner så bra ändå. Helst vill jag ju springa. Snart är kvällarna så ljusa att jag kan göra det när jag kommer hem på kvällarna!

Apropå att komma hem; när jag kom hem igår stod middagen på bordet. Det är jag verkligen inte van vid, så jag passade på att njuta extra. LYX! :-)

Strax dax att borsta tänderna och susa ner till bussen. Den åker jag med några hållplatser och sedan är det en rejäl stunds läsning och musiklyssnande på tunnelbanan. Ha en riktigt trevlig tisdag, me lovely ones.

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Det låter som det flyter på rätt bra och du kommit in i nån slags trall redan? Känns det bra?

dyermaker sa...

Ja, någon form av "rutin" har jag väl hittat - åtminstone tidsramar... Ska komma igång med träning den här veckan också, är tanken.
Det känns bra, faktiskt. Riktigt bra. men fortfarande tröttsamt värre! :D