måndag, mars 30, 2009

... i vilken vår hjältinna är på sin vakt

Idag var det små hjärtformade plättar med blåbärssylt till lunch. Ett par dagisavdelningar hade fått önska... Oh, well... Jag ska sluta lite tidigare för att träffa mina ätteläggar i stan så jag får väl köpa mig en ordentlig macka då. Plättar är gott, men knappast mättande.

Just nu sitter jag lite "vakt" åt två tjejer som gör en mattediagnos. Ambitiösa och duktiga tjejer som ber om läxarbete i engelska och svenska. En härlig utmaning att lotsa dem fram till betyg i de ämnen där sådana saknas! De är djupt koncentrerade och jag knappar tyst och försiktigt på tangentbordet så att jag inte ska störa dem.

Kallt och blåsigt idag, men himlen är blå och det ligger ett löfte om varmare tider, i luften. På en byggnadsställning på andra sidan skolgården går några karlar i limefärgade skyddskläder och nere på skolgården leker en massa ungar i färgglada kläder. Jag kan inte bli annat än upplivad av härligheten! Det känns lite som vårkänslor, helt enkelt!

Inga kommentarer: