onsdag, mars 25, 2009

... i vilken vår hjältinna rört på sig

I eftermiddag har jag tagit en lång och eftertänksam promenad. En bloggpromenad. Jag har traskat omkring och hälsat på hos Anne-Marie, Anna, Jonas, Unni, Julius, Maria, Sara, Bosse, Martin, Johanna & Karin, Anders, Helena, Patric och alla de andra vars fundringar och undringar jag följt en längre eller kortare tid. På sista tiden har jag liksom inte suttit vid datorn särskilt mycket på kvällarna; jag har haft så mycket annat att göra eller så har jag varit fullt nöjd med att i sanslöst tidig timme glida ner i sängen, slökolla lite på teve och somna väldigt gott, med eller utan sällskap. Men idag tog jag mig verkligen tid att läsa och även om jag inte lämnat några avtryck ska ni veta att jag tassat runt hos er alla!

Det var visserligen himlablått och solljust när jag kom hem från jobbet och en massa jåglar, som Patric säkert kan nämna vid deras latinska namn, sjöng bland buskar och träd men vinden var isande kall och jag hade verkligen ingen lust att bege mig ut på träningsrunda. Efter att ha gått ett ärende till centrum för att posta fölsedagsprickasent till Jenny (25 på lördag!) och hämta ut Olle-biljetterna (Rival 30/4) och avskedspresenten från gamla jobbet (presentkort på IKEA på 1500!) drog jag på mig lämplig klädsel, baxade in jävelmotionsjävelcykeljäveln framför teven (som fortfarande befinner sig i sovrummet) och cyklade 22 km på 30 minuter. Det får räcka. Imorgon efter jobbet ska jag till gymmet. Då blir det crosstrainer, löpband och muskelförstörande maskiner!

Och nu... nu ska jag krypa i säng, kanske läsa lite... och... sova.

G'natt, me lovely ones. Sweet dreams...

Inga kommentarer: