torsdag, mars 26, 2009

... i vilken vår hjältinna är lite torsdagstrött

Det är skönt att det är fredag imorgon. Fredagar är lättsamma och Fina dagar som flyter undan snabbt och utan större motstånd. Torsdagar är tunga dagar, då hela veckan ligger på mina axlar. Idag har det varit intensivt med möten, ännu en ny elev och fullt upp på alla fronter. Kanske var det just därför som det kändes extra skönt med ett tufft pass på gymmet, med både en halvmilajogg på löpbandet och ett ordentligt styrkepass. Efter duschen gick jag till tunnelbanan, via kiosken för att köpa upp mig på en banan, och jag höll sånär på att somna på tåget. Men när jag kom hem tog jag ändå itu med listan jag gjorde i morse och nu har jag dammsugit, städat badrummet och bäddat fint tills mina barn kommer med mig hem från kusinträffen, natt till söndag. Vanligen kan de bädda själva, men jag vet hur ljuvligt det är att ramla i säng när man är verkligt toktrött. Matilda och Johanna har dessutom gjort högskoleprovet när de kommer hit, så de behöver nog lite extra ompyssel. Betalat räkningar har jag också gjort. Fortfarande samma lättnad när jag gjort det, som under min värsta pluggtid då varje månadsslut var en gastkramande historia.

Nu sitter jag vid bordet med tända ljus och en bukett ljuvliga, gulröda tulpaner och äter på ett äpple och funderar på om jag ska krypa i säng nu eller meddetsamma. Har dock lite småpyssel kvar innan jag kan göra det, så jag återvänder till mina sysslor innan jag avrundar dagen.

Sweet dreams, me lovely ones! Snart helg!

Inga kommentarer: