torsdag, mars 05, 2009

... i vilken vår hjältinna är förkyld

Jo, så är läget just nu. Förkylt. Jag är förkyld som en hel karl, faktiskt. Enda skillnaden är att jag inte gnäller samt står på benen och dessutom jobbar. Men näsan rinner och ögonen rinner (att ha linser är inte att tänka på) och jag nyser i ett. Dock ingen feber. Bra, för jag har sannerligen inte tid att vara hemma. Inte på den här sidan midsommar, ungefär.

Jag gör en liten omväg när jag ska hem idag. Hoppar av vid Slussen för att traska till Södra teatern och hämta biljetter till en föreställning med Bruno K Öijer, om knappt två veckor. JÄJ! Väl hemma ska jag sedan dammsuga och moffa lite så jag slipper den biten i helgen. Äta något. Kolla teve. Sova. Så spännande kan livet i storstaden vara.

Å andra sidan kan det vara på ett helt annat vis - här likaväl som i lillstaden; en av våra elever kom i morse och berättade att det varit skottlossning i hans trappuppgång i natt... Joråsåatte...

Ha en skön kväll, me lovely ones...

Inga kommentarer: