fredag, mars 27, 2009

... i vilken vår hjältinna bryter mot etiketten

I ett program på Kunskapskanalen, igår kväll, sa Magdalena Ribbing att det är ett etikettsbrott att tända levande ljus i dagsljus, såvida man inte har sorg. Oh well... bite me, then... Det är dagsljus nu och jag har ändå tänt ett par ljus på köksbordet för den Fina Fredagsstämningens skull.

Fin Fredag, alltså... Hur firar ni detta faktum en dag som denna? Själv firar jag med svart topp och tröja, jeanskjol och svarta stövlar till knallröda strumpor och ett fint rött halsband. Är det Fin Fredag så är det. Det blir mysfika på jobbet också - fast här på mitt nya jobb hålls fikan på eftermiddagen istället, när lugnet lägrat sig över huset... Ikväll blir det antingen Alex Acuna på Fasching eller en soft hemmakväll med film och P. Tror jag. Man vet aldrig riktigt hur det blir och det blir inte alltid som man tänkt sig. Men ändå blir det liksom bra.

Gotta go, me lovely ones. Ha en Fin Fredag!

2 kommentarer:

Karin B sa...

Jag tänker fira fredagen med att hålla en fin människa jag känner vaken sent med online-alfapet och en lång konversation om allt som faller oss in - och inte få dåligt samvete över något av det eftersom han inte måste gå upp tidigt imorgon och jag därmed inte berövar honom någon välbehövlig sömn.

dyermaker sa...

Ljuvligt, Phila! :)