torsdag, mars 12, 2009

... i vilken vår hjältinna besökt sagans värld



























Åtminstone kändes det verkligen som rena Narniastämningen under långpromenaden, efter jobbet igår. Varenda träd, gren och liten kvist var snötäckt och jag hade faktiskt inte blivit förvånad om det hade dykt upp en liten faun bakom ett träd. Snön dämpade alla ljud och det var tyst och magiskt. Ljuvligt. Och en viss skillnad jämfört med bullret och stöket inne i stan, som jag lämnat bakom mig för bara en liten stund sedan.

Armémuseum ligger helt nära Östermalmstorg och det kändes också lite som sagans värld fast på ett betydligt mindre vis. Jag hade - såklart! - radarn på och lyckades under den korta promenaden mellan armémuseum och tunnelbanan göra en mindre bonnläppsspaning. Jag fick faktiskt mina fördomar besannade... Chica tjejer i designerkläder och gummistövlar, två Hummers och en hel drös andra prettobilar samt - det är sant! - två tanter klädda i döda djur! Men... om man är nyfiken kan det nog ändå vara värt att kolla in saluhallen som ligger vid hörnet av torget; där finns nog en hel del godsaker. Det gjorde jag dock inte igår.

Nu, me lovely ones, drar jag till jobbet. Stay tuned!

Inga kommentarer: