onsdag, mars 18, 2009

... i vilken vår hjältinna gör något nytt

Igår gjorde jag två saker jag aldrig gjort förut. Jag tror det är bra att göra sådant. Det ena var att springa på ett löpband och det andra var att dricka ett indiskt (!) vin.

Löpbandet var, precis som jag befarat, så urtrist att jag höll på att ramla av. Det enda som höll mig kvar på det var ren envishet och en vägran att springa kortare tid än 30 minuter. Det skummaste var dock när jag klev av och hela golvet liksom fortsatte att rulla under mig - åtminstone kändes det så. Jag fick stretcha en lång stund, så inte de andra tjejerna skulle tycka jag var en mes, eller att jag kanske var tankad...

Det indiska vinet hette Ivy och Peter och jag delade en flaska till middagen på Shanti (bakom Bofills båge - och inte t ex "Botulfs", som jag skrev imorse, här...). God indisk mat, trevlig personal och hyfsade priser. Bäst var dock sällskapet. Alltid lika roligt att träffa Peter och prata om det mesta som kan tänkas vara intressant. Ja, just det... vinet. Det var faktiskt gott. Lite kryddigt och mustigt och funkade alldeles utmärkt till min honungsmarinerade kyckling.

När jag gick från t-banan till Shanti hörde jag en koltrast. Det är skönsång det - inte minst för vinterfrusna själar.

En bra sak med mitt gym, förresten; de har tjejgym, Mycket bra grej!

Nu: dags att rusa. Stay tuned, me lovely ones!

5 kommentarer:

Caligula sa...

Jag sprang på band i fredags och lördags. Med fönster på hela väggen och utsikt över åkanten 15 meter framför en! Konstigt att få en naturupplevelse på ett gym! Annars funderar jag på att ut och springa på fältet idag! =P

Anonym sa...

Botulfs båge?

Vart ligger den?


/R

dyermaker sa...

R> Jag är en j*vla bonnläpp. Menade Bofills. I stand corrected.

Cal> Det är ju helt fantastiskt väder. Helt galet att springa inne då! =/

Anonym sa...

Misstänkte iof Bofills men ville inte verka mästrande;)

Hm, kanske gjorde det nu istället.


/R

dyermaker sa...

Hehe... ;D