måndag, mars 16, 2009

... i vilken vår hjältinna har en plan

Idag blir en fin dag. Himlen ovanför min köksfönsterskog är blå-orange-rosa och termometern (som jag köpte på Clas Ohlsson häromdagen) visar på +1.8 grader. Läge för solglajjer?

Förra veckan blev inte så bra, gymträningswise. Jag önskar ibland att det räckte med att köpa ett gymkort, men tyvärr så måste jag dessutom använda det för att det ska göra någon nytta. Jag har ett litet alibi eftersom den utlovade timmen med instruktör bränt inne tillsvidare och jag hittar ju knappt omklädningsrummet på det där stället... Men idag har jag ändå tänkt ta tjuren vid hornen, mota feghets-Olle i grind och ta lat-Mats ur skolan och faktiskt traska bort till gymmet efter jobbet och köra ett pass. Jag får välan improvisera lite bland maskinerna och grunkorna, helt enkelt.

Jag läste en bok igårkväll, förresten. Blåbärsmaskinen av Nils Claesson (Slas son). När jag läste den hörde jag liksom Slas lite släpiga, eftertänksamma röst hela tiden men samtidigt sjönk Nils berättelse in. Berättelsen om att leva med en pappa som var alldeles märkvärdig och underfundig men också totalt ansvarslös och fast i ett missbruk. En charmig slarver som kunde blixtra till och vara genuint otrevlig och rentav... elak. Läs den gärna!
Själv tar jag med Hanteringen av odöda som tunnelbaneläsning. Det blir mumma det - och med förstärkning av Mercury Revs platta All Is Dream, i iPoden (som om förstärkning skulle behövas...).

Ha en magisk måndag, me lovely ones!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är du å Sickan... de som har en plan alltså... *smiles*

Jag skule väldans gärna vilja ha din nya adress... (annars kan jag inte skicka fina saker till dej ju...)

Har du kvar mitt mobilnummer så sms:a gärna över den.

dyermaker sa...

Will do, Annaanna!