tisdag, mars 24, 2009

... i vilken vår hjältinna blir bortskämd

Jamen... alltså... Vakna två mornar i rad till nybryggt kaffe och bredda mackor... Det kan lätt bli en fin vana, märker jag. ;-) Att jag sedan somnade ungefär nio igår och har sovit som en sten mest hela natten gör inte saken sämre, precis...

Idag blir det en rätt tuff dag på jobbet. Det har jag liksom bara på känn. Men jag får se till att ta det lite lättsamt så ska det nog ordna till sig. Enligt schemat ska det vara engelska 9-12 och det orkar ju inte ens jag, så det är knappast att begära att eleverna ska orka; vi får helt enkelt bryta av med lite annat. Och börja med tidningsläsning (DN och SvD) - en nog så viktig syssla för de som knappt ögnar igenom Aftonbladet och som tror att Metro levererar de stora och djupa sanningarna... Vi ska jobba lite med historia också. Börja från början och i samband med det gå och se Den mänskliga resan på Naturhistoriska nästa vecka, tänkte jag. Så vi får väl ägna en stund av förmiddagen åt att förbereda oss för det också.

Men efter jobbet åker jag direkt hem idag. Ingen träning, men kanske en promenad? Det är kallt ute, men ser ut att ändå bli ganska vackert. Bara att bita i det sura vinteräpplet och inse att jag ännu en gång gått på det där med att våren skulle vara tidig. Det är ju inte för inte som det heter "aprilväder" - vilket alltså kan förekomma även i mars...

Stay tuned, me lovely ones. Perhaps there's more to come.

Inga kommentarer: