onsdag, december 12, 2007

... i vilken vår hjältinna vill ha en BMW














Jamen kolla på den! Visst är den gullig! Om man nu ska ha en mus (på laptopen använder jag bara touchpad'en) är det så här den ska se ut, tycker jag.

Mornarna är tunga nu. Jag har väldigt stor förståelse för elever som på "flexar" lite på första lektionen. Men det kan jag givetvis inte säga så de hör det. Eller... jo... det kan jag... och gör, men det levereras alltid med en liten välgräddad moralkaka. Imorse snoozade jag så till den milda grad att jag missade både Tankar för dagen och 7-nyheterna till mitt morgonkaffe. Men jag behövde det. Jag är sjukt trött och det är inte alls torsdag idag, trots att det känns så. Det är bara onsdag och tre arbetsdagar kvar på veckan.

När jag väl är här, på jobbet, kickar jag ju igång så jag ska inte gnälla för mycket - det är bara i morgonmörkret som tröttheten nästan tar över. Jag bekämpar den med Blue Java och självsuggestion...

Och se här! Jag har julpysslat! Ett vykort till en God Vän. Najs, va'? :-)













Nu är det nog dags att börja plocka ihop inför dagens första lektion; engelska med ett litet gäng nior.

Stay tuned!

Inga kommentarer: