söndag, december 30, 2007

... i vilken vår hjältinna fortsätter sin religiösa bana

Eftermiddagen så här långt har ägnats åt Stephen King (jag har läst ut boken nu, och som alltid efter en bra läsupplevelse känner jag mig lite... tom), soffan och en tevefilm; Känd från TV. En måhända lättsam film men ändå fick den mig att fundra kring det där med att leva sitt liv genom andra. En del av filmen lyfter ju just frågan om ensamhet, parrelationer, familjebildning, samarbete och människan som flockdjur. Spännande tankar att spinna vidare på, tycker jag.

Emellanåt kommer den blyga Fröken Smilla tassande och vill ligga i knät och gosa. Inatt sov hon mellan mina ben (ja, fast ovanpå täcket, dårå...) så att jag inte nändes röra mig på flera timmar och vaknade med tidernas ryggvärk...

Nu blir det lite mat och sedan intar jag soffan igen. TV, böcker, film och stickning i skön symbios...

2 kommentarer:

Anonym sa...

men hallååååå, film om relationer och allt i all är, men du har ju meeeeejl... och jag har messat, går det inte fram? är du ARG på mig? vad jag vet har jag inte sagt några grova grodor på sistone, men man VET ju aldrig?

:D

dyermaker sa...

vajlan dearest> Jag har meddelat mig med dig på bappelsinstället.