söndag, december 30, 2007

... i vilken vår hjältinna är smått religiös

"Tänk på vilodagen så att du helgar den". Tredje budet. Det sägs att det finns något gott i varje religion. Jag är varken religiös eller privattroende men idén med att hålla helg tycker jag är väldigt sympatisk. Så idag ska jag efterleva dekalogens tredje huvudsats.

Jag inledde med sovmorgon, långsamt kaffedrickande och lite slösurfande. Nu har jag tappat upp ett varmt bad med mycket skum. Jag tar med mig Liseys berättelse (jag har sällan tagit så god tid på mig för att läsa en bok - det blir korta snuttar, bara - men den har artat sig väl och fångat mig... Det är väl en del av Stephen Kings mästarskap, detta att kunna fånga sina läsare med en riktigt bra berättelse. Han har andra kvaliteter också.) och kryper ner för en stunds avslappning i den högre skolan. Egentligen skulle jag tagit med ett glas Masí Campofiorin, också. Men det får vara nån måtta med helgandet, tycker jag. Det får vänta till senare idag.

















Amen. Typ.

1 kommentar:

Silke sa...

Halleluja! Typ.