måndag, december 24, 2007

... i vilken vår hjältinna andas ut














Midnatt råder förvisso inte, men det är tyst i huset. Ungdomarna sover ett bra tag till och kaffet avnjuts under tystnad i det nydiskade köket. Till kaffet munchar jag i mig en rejäl knäckemacka med cheddarost på. Jag tycker cheddar är godare än julskinka, faktiskt.

Idag blir det en lugn och skön dag; vi ska väl äta lite, öppna paket, kolla teve, ta promenader, spela något spel, dricka glögg, äta lite till, kolla någon film och bara slacka.

Jag har inte känt mig stressad tidigare heller, men jag var tröttare efter bl a terminen än jag riktigt själv hade fattat; matförberedelserna mattade ut mig helt. Och ändå har jag verkligen legat lågt med dem - i år som alla andra år. Inga excesser.

Igår var det Led Zeppelin som gällde, men dagens soundtrack är Transsiberian Orchestra's juldubbel. Ett smakprov: Christmas Canon...

God bless ye, merry gentlemen (and WOMEN!). Typ.

Inga kommentarer: