tisdag, december 18, 2007

... i vilken vår hjältinna dricker kaffe














Att komma hem till lugnet, tystnaden och stillheten efter en dag på en larmande högstadieskola är verkligen att komma hem i ordets alla bemärkelser. Fixa mig en kanna Blue Java, bläddra lite i posten och sätta på en stillsam platta.

Just idag låg det ett lagom tjockt paket från CDON på köksbordet. Led Zeppelin's hopkoksplatta Mothership och så en dubbelDVD med The Full Monty och Priscilla - öknens drottning. Jag har varken haft ork att kolla den ena eller den andra. Det får bli under lovet, som det känns nu. Eller om jag kanske mobiliserar lite bakork och gör en ny laddning lussebullar senare. Då kan lite remastrad Led Zep sitta fint.















Men i detta nu ska jag fylla upp min mugg, luta mig tillbaka och bara vila lite. Sov inte bra i natt.

Stay tuned, önskar allas eder dyermaker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Till Priscilla behövs ingen ork, den är så lättsmält så. Vill minnas att jag älskade den när den kom. Hoppas du får sova bättre framgent. KRAM!

Efwa - Medea sa...

Full Montly är en härlig mysfilm. Ser den när jag behöver få ett leende på läpparna och känna en go känsla i magen. Lycka till med dina mysstunder.