måndag, december 31, 2007

... i vilken vår hjältinna sammanfattar


















Jag har antagit Dragongirl's utmaning:

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja, jag började faktiskt känna mig som en lärare. Dessutom tog jag tag i en gammal plan och förverkligade den, trots avsevärd fysisk påfrestning.

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger aldrig nyårslöften.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, men några av mina bekanta fick barn.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, lyckligtvis inte.

5.Vilka länder besökte du?
Norge, Danmark, Tyskland och Polen.

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Mer av inre stillhet. Mer egentid. Ett rikare socialt liv.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
Jag kommer inte på något datum som i sin ensamhet sticker ut mer än andra viktiga datum.

8. Vad var din största framgång 2007?
Att jag i mycket högre grad vågade lita på min magkänsla.

9. Största misstaget?
Jag tänker att allt har en mening. Utifrån det perspektivet gör jag inga misstag utan enbart nya erfarenheter.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, men jag har varit konvalescent efter operativa ingrepp. Det var nära att gå riktigt illa, men det redde ut sig.

11. Bästa köpet?
Biljetter och kostnader för upplevelser har varit mina bästa köp. Och kanske Klardasht'en som ligger på mitt vardagsrumsgolv..? Fröken Smilla fick jag.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, skivor, musik.

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min växande inre styrka och underbara människor omkring mig.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Styx - Come Sail Away
Amy Winehouse - I'm No Good
Bolt Thrower - ... for Victory
AC/DC - Thunderstruck

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare.
Och mycket ledsnare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit tydligare. SÅ mycket tydligare. SÅ mycket tidigare. Umgåtts. Samt tränat.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Låtit mig provoceras. Samt ätit.

18. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2007?
Hemma.

19. Blev du kär i år?
Nej.

20. Favoritprogram på TV?
Jag ser så sällan på teve att det närmaste jag kommer en programserie troligen är Skolfront eller Postkodmiljonären...

21. Bästa boken du läst i år?
"Världens bästa fröken" av John Steinberg. Unni Drougges Boven i mitt drama kallas kärlek. Och Stieg Larssons trilogi. Eller något helt annat.

22. Största musikaliska upptäckten?
Thunder och Bolt Thrower.

23. Något du önskade dig och fick?
Pengar tillbaka på skatt och annat.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Tillräcklig respekt.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Jobbade. Köpte mig en fika på Konditori Fenix. En kaffe och en neg... jag menar chokladboll.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer av tillit, förtroende och respekt.

27.Vad fick dig att må bra?
Kärlek (ibland), vänner, barn, jobb, allt det jag gjorde för mig själv.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Mikael Åkerfeldt. Alltid Mikael Åkerfeldt.

29. Vem saknade du?
Mina barn och mina vänner som bor för långt bort.

30. De bästa nya människorna du träffade?
De flesta helt nya bekantskaperna är nog elever. Men jag har fått en ännu närmare och djupare relation till barn och vänner - det känns viktigast!


Jag håller det för ganska troligt att det kommer en utveckling av detta senare ikväll.

Inga kommentarer: