torsdag, december 27, 2007

... i vilken vår hjältinna tar upp handsken

Okej. Nu är jag på banan igen. Powerwalk och gymbesök, idag. Några powerwalks och andra rejäla promenader har det ju blivit, men enligt mitt kort på Nautilus har jag inte varit där sedan 2/11... Och så idag, då! Till min tillfredsställelse noterade jag att jag kunde fortsätta där jag slutat, vad gäller motstånd och reps. JÄJ! Nästa pass blir lördagmorgon.

Dessutom har jag promenerat omkring i Byn med Johanna. Sist hon var här siktade hon en bikerjacka på ett secondhandställe men idag var den givetvis väck. Däremot fyndade jag en innebandyboll och en annan liten boll för 2 kronor. Till min katt. :-)

Jodå. Det blir en liten misse här. Hon kommer imorgon! Jag har anskaffat 1 st kattoa och ett par matskålar, lite kattmat och sand till lådan. Fysprej till mattorna som högtalarna står på - just in case... - och catnipsprej till en enkel klösbräda. Hon är så välkommen.

Jag och Johanna har klurat på namn. Jag tänkte Smaug, men det passar ju klart bättre på en liten kille. Smilla är ett alternativ (men Johanna tycker det är skitfånigt) liksom Siv - vilket vi båda tycker är astufft! Jag har en idé om att kattnamn ska börja på "s" för att få den att lystra. Kanske har jag helt fel och då kan hon ju heta helt andra saker...

Men antagligen kommer det där med namn att ge sig, när hon väl är här. Just nu kallas hon Blyger, eftersom hon är minst i sin kull och enda tjejen och dessutom inte kliver fram och tar för sig när bröderna hennes härjar. E och hennes man tror hon är ett utmärkt ämne för att bli en knäkatt och det är just vad jag vill ha!

Jag kom just på att det står en kasse full med hopknycklat julklappspapper i vardagsrummet. Det skulle jag ju ha slängt igår. Nåväl - jag får ta och gå ut med det nu, istället. Sedan blir det te och tidig läggning.

Inga kommentarer: