onsdag, december 19, 2007

... i vilken vår hjältinna bekämpar mörkret














Idag bekämpar jag mörkret och det svarta med ett halsband i varma, röda färger... tillverkat av en när och kär Vän.

En röst i radion säger att i Lillhärdal är det -23 grader och jag drar på mig en varm tröja och kommer att tänka på Stor-Märit Jonsdotter. Ni som sett Guillous Häxornas tid vet vem jag menar.

Det är inga -23 här i byn, men väl -3 och det räcker en bra bit. Min tröja värmer gott och det gör det nybryggda kaffet också. Sista dagen med lektioner idag, för terminen. Mestadels lättsam planering och dessutom julkaffe tillsammans med kollegorna. En skön dag. Det blir det. Det har jag bestämt.

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

vad FINT halsbandet var på din bild!! :) vad glad jag blev av att se det! :)

dyermaker sa...

Det gör mig glad varje gång jag bär det! :)